Dinar dan Dirham

Sejarah telah membuktikan bahawa duit kertas selalu gagal dalam nilai. Ini dipanggil dalam term inflasi yang bermaksud harga barangan naik apabila menggunakan wang kertas. Sejarah juga telah membuktikan bawaha jika kerap kali nilai duit jatuh, rakyat akan hilang kepercayaan terhadap nilai duit kertas dan menyebabkan Hyperinflasi. Kerajaan dunia fikir yang mereka hanya perlu membalikkan ekonomi adalah dengan mencetak lebih banyak wang kertas.

Graf gambaran secara kasar. Actually emas stabil, duit kertas jatuh 10% dalam setahun, ASB plak naik 7.5% mengikut harga duit kertas pada masa itu. Kalau difikirkan, dividen ASB tuh pertambahan atau just nak bagi sama nilai yang dulu? then 7.5% tuh cukup tak nak cover balik kejatuhan duit sebanyak 10% tuh? (sila klik gambar kalau gambar kecik sgt)

Kerajaan hanya ada tiga sumber pilihan untuk mendapatkan duit iaitu dengan mengutip cukai, membuat hutang dan mencipta duit. So, dalam langkah untuk menyelamatkan ekonomi, mereka mesti menaikan cukai, membanyakan hutang dan susutan nilai mata wang.


Kejatuhan nilai wang kertas menyebabkan harga emas semakin melonjak naik, wang kertas merupakan hasil daripada sistem Illuminati yang merompak kuasa membeli kita. Alasan tertubuhnya wang kertas adalah mudah disimpan.

Setelah aku menerangkan/menyedarkan kebaikan menyimpan emas ni pada kolix2 sepejabat, semalam dengan kesedaran yang ada pada rakan sepejabat, salah seorang daripada mereka menyuruh aku mengorder 2 keping dinar. Oleh kerana member aku si Shafiruz ni adalah seorang agent Publicgold, dengan itu aku pun order la 2 keping dinar yang mase tuh harga sekeping RM636.

Lepas dah locked harga, malam semalam aku jumpa beliau di Restoren Rimba Klasik. Sambil2 itu dapatlah jugak aku mengushar beberapa sample dirham (perak/silver) daripada publicgold dan dirham kelantan. Boleh la tengok gambar yang aku lampirkan kat bawah ni.




0 comments: