kpagi

HENINGNYA PAGI INI...suram nya suasana..sejukk!~~


ketika aku menulis warkah nie... angin pagi menyelumuti tubuh aku tersedar.. jam menunjukkan pukul 4.30 pagi... aku pegang perut aku...ade bunyi pelik..tanpa membuang masa aku angkat baju sejuk.. angkat kunci.. angkat wallet..pakai snandle...perut terasa lapar dan aku terus menuju ke mamak stall 24 hours yang terletak berhampiran rumah aku.. lepas order lepak kat meja kedai mapley tersebut.. kelihatan begitu lengang dan tenteram.. namun masih terdapat beberapa anak muda mudi makan dan melepak tidak terkecuali ngan kaum nyah. aih... ape nak jadi la zaman sekarang..biasa la kl..macam macam ragam.. nih mesti kes terlebih hormon y nie.. aku buat dek jer sambil menunggu pesanan.. melihat di jendela mapley kelihatan langit yang seperti mahu gerimis di pagi hari... kini waktu hidup tidak menentu.. 2 jam tidur..kemudian bangun 5 jam...tidur satu jam kemudian bangun.. seperti hari hari ku yang sama.... arghh... aku dah takde jadual yang fix... clock aku dah tak tetap.. badan dah semakin kurus.. tapi nafsu kuat makan terus membara... bulan ramadhan dah dekat.. aku teringat pernah suatu ketika pak imam surau berdekatan rumah aku melawat rumah aku.. die kate bulan pose turun terawikh yer.. aku dengan sipu sipu nyer mengangguk baik cik.. keh keh keh..berlakon baik depan org yg lebih tua.. "BOS.. MEE TEH TARIK DAH SIAP" jerit tokei mamak tuh... aku terpinga.. mengapai wallet aku yang sememangnya semakin kering.. "nah duitnya" aku berjalan kaki menuju ke rumah.. bukak pintu, bukak lampu... ambil ape ape yg patut...baca bismillah... mulut ku dibuka seluas luas nya...dan NGAP!~ akhirnya perutku di isi dengan mee goreng mamak.. alhamdullilah...
bukak cpu.. surf surf website..tgk paper online.. tgk torrent2... dan aku berfikir lagi...................

INIKAH BAKAL SEORANG ENGINEER MASA HADAPAN...? mengeluh...aih!~ tapi takpe... kini aku sedang belajar dalam manage sistem perniagaan walaupun basic tapi challenging jugak...!~

pernah lecturer aku cakap... engineer nie seperti orang yang membuat barang yang berharga RM2 menjadi RM10... tapi aku rase aku menjadikan barang RM2 menjadi 5 sen jer.. aih... ape ke jadahnyer !~?????


jokes:

Male brain, female brain

One day a group of husbands and wives went to a scientific program. The doctor there was showing them brains from real peopleand telling how expensive it would be to buy one. He said it was five million dollars for a female brain and ten million dollars for a male brain. The men snickered, thinking they knew why. One of the women said, ''Well, why is that, sir?'' The doctor answered, "The men's brains cost more, for they have never been used."

p/s: seronok gak ikut gelek gelek macam inul pepagi nie.... senaman pagi...mau patah pinggang aku...dont try this at home but in toilet ok la...hahahahaha

0 comments: