resume and road tax

ROAD TAX AND RESUME



Maybank dan Kesesakan tidak dapat dipisahkan!~


Jam menunjukkan pukul 3 pm. Aku bergegas ke sentul untuk mengambil road-tax, setelah selama seminggu aku berjalan ke sana sini tanpa road tax, sentiasa berada dalam keadaan gelisah kot-kot abg uniform biru tgk cam pelik-pelik je aku dan hari ini keghairahan untuk bersemuka dengan orang ramai lebih meyakinkan. Melihat kesesakan kuala lumpur yang seakan-akan seperti longgokan kambing yang digembala dalam sebuah padang yang besar mencari rezeki masing-masing. Akhirnya aku sampai ke destinasi yang dituju dan alhamdullilah siap juga tag cukai jalan aku yang kini heboh diperkatakan oleh masyarakat tentang penurunan harganya..minyak minyak...*sigh* melihat kesesakan jalan raya yang semakin menjadi jadi di sebuah bandar metropolitan ini membuatkan aku serabut pemikiran, dengan kurang berhemahnya pengguna-pengguna...asap-asap tebal..bunyi bising, mengkhayalkan aku sebuah pantai yang indah, bunyi ombak...fuhhh....!~PPPINNNNNNNNNNNNNNNN.....kereta belakang menghon aku ...huhuhu!

sejurus selepas itu, aku tiba di rumah makcik.. lepak-lepak makan makan... akhirnya makcik menyuruh aku siapkan resume dan bagi kat die untuk diserahkan kepada seorang kenalannya dimana bekerja sebagai Human Resource Manager kat HQ Maybak pudu... alahai...kalau dpt nih alamatnye keje bank la aku...huhuhuhu kite tgk la dulu yerk....bank pun bank la...adeih...cam mane civil engineering leh pegi bank nih..? hahahaahhaa... kite cuba duluuuu....!~ dah la takde basic account ..!~ janji gaji masyuk!~

0 comments: