batman begins

BATMAN BEGINS

Huhuhuhu... aku baru jer ushar satu citer best ari nih.. citer yang memaparkan watak hero komik iaitu batman atau cakap melayu nyer orang kelawar. Aku mengushar citer nih bersama empat org kawan aku kat Mid Valley. kami sampai di mid valley lebih kurang dalam kul 8.30 lebey kot kalau tak salah aku dan tgk ramai org berpusu-pusu membeli tiket di kaunter. maklumlah ari minggu tgk midnight lak tuh biaser la kan... kami pun beratur la. Dalam beratur tuh sempat la gak tgk macam macam ragam manusia time tuh... huhuhuhu.. aku nak tergelak pun ade... ushar tgk banner cerita melayu Pontianak Menjerit.... wahahahaha.... tgk pun dah tau pontianak tuh Juliana Banos... cam tak seram jerk tapi lawak ... pastuh plak aku tgk list list tiket kat skrin board... cam tak percaye jerk citer Tamil anniyan ntah aper ntah tajuk die leh sold out la plak...siap ade barisan kaunter khas tuh...fuhhh..! memule aku tgk poster citer tamil tuh ingatkan citer omputih ala ala Kindom Of Heaven.. bile aku perhatikan betul betul rupenyer citer tamil...nak tergelak aku tapi takde la aku kuat sangat kang tak pasal2 kene belasah.. sebab time tuh ramai diorang..keh keh keh! lepas dah beli tiket kami lepak lepak dulu kat Mid valley sebab masih ade due jam lagik so kami jenjalan la makan2. Ape yang aku dapati dari citer Batman begins nih aku lihat cerita die lain sikit dari citer batman2 terdahulu yang tipikal tapi kali nih aku tgk cam best sikit sebab citer nih mengisahkan permulaannye batman nak jadi batman. Terdapat sedikit perubahan yang dibuat daripada citer original oleh Bob kane pencipta komik batman dimana dalam citer nih batman dilatih oleh sekumpulan macam ninja dimana musuh utama batman itu sendiri. dua babak aksi lasak yang meletup, meloncat dan aksi aksi thriller di tonjolkan dalam filem ini dan tidak membosankan dalam setengah cerita. ianya bermula disebabkan parent batman telah dirompak dan dibunuh oleh seorang kutu rayau ,berbeza dengan cerita batman 1989 dimana parent beliau dibunuh oleh joker dan batman atau bruce bertekad untuk memerangi jenayah. dengan rasuah yang berleluasa di gotham membuatkan bruce lebih obses untuk menjadi hero yang bersimbolkan kelawar ini. villian dlm citer ini ialah Al ghaul dan scarecrow oleh dr craine yang membuat toksid wap untuk mengilusikan rakyat gotham supaya lebih kearah ketakutan. dapat dimotifkan citer kali ini adalah berdasarkan fakta takut oleh seorang manusia. Ketakutan itulah yang membawa Bruce wyane untuk menjadi apa yang ditakutinya dan terjadilah Batman. diselitkan jugak lawak lawak yang ringan untuk penonton. kire ok la gak tapi bile tgk kereta batmobil tuh cam besar sgt dan berbeza dengan batmobil yang sebelumnya. citer ini boleh dikategorikan heavy sikit dari filem-filem batman yang terdahulu ape ape pun enjoylah jugak!!!~


poster Batman Begins

0 comments: