KASUT DAN SEGAMAT



Hari nih kelas aku start pukul 8 pagi. Sejak dari semalam aku tak dapat nak melelapkan mata dan aku mula tido start dari pukul 4... Jam loceng berbunyi budak kecik sedang gelak2 dari HP 110i aku bergegar mengejutkan aku dari tidor.. diiringini satu bunyi seperti botol-botol plastik mineral yang dipijak2 menganggu ketiduran aku. jam menunjukkan pukul 6.45 pagi. Rupa2 nya bunyi2 botol tadi adalah dari salah seorang member aku Wazir daripada major Alam sekitar dimana menjalani program recycle bahan2 terbuang. Pagi-pagi dah recycle..hahaha...



hanya ada satu kelas sahaja untuk hari ini.. itupun dalam kelas aku dah tersengguk sengguk ngantuk.. almaklum la tido tak cukup.. asik tgk jam kat tanganbile nak abis.. tapi yang pelik nyer bile dah abis kelas aku makin menjadi segar bugar... isk isk isk

tepat pukul 5.30, aku, mail aka (tokei lembu), wazir bersiap-siap pergi ke Parit Raja menaiki iswara itam plat MBK kepunyaan seorang tokei lembu yang agak terkenal di Melaka. kami bertiga berhenti sebentar di kedai Yang Yang iaitu sebuah kedai sukan yang terdapat di parit raja. wazir ngan aku dah plan nak beli kasut sukan dan akhirnya 2 pasang kasut jenis Adidas telah diragut oleh aku dan wazir.. paten pon lebih kurang.. hahahaha... tp mmg dah lama niat aku nak beli kasut.. dah berapa raya dah aku takde kasut. asik pinjam kasut orang jer nak bersukan.. mana nak letak muka nie..hehehe





malam plak aku di ajak oleh wazir bdak umah aku pergi ke segamat untuk menukar monitor beliau yang telah rosak. sejak aku duduk umah sewa nie dah 4 monitor dah mengalami nasib yang serupa.. gambar monitor jadi kecik... mesti senapang elektron dalam monitor ni dah tak leh pakai ni. Aku pun bertolak dari pukul 8 lebih. dalam perjalanan plak seorang member aku Mahathir mesej, malam nih cari org main futsal kul 12, adeih.. kene balik cepat2 nampaknye nie.. apabila selesai jer tukar monitor di rumah Wazir dan bergerak pulang dari Segamat dengan memecut selaju 120km/j msg seterusnya pun berbunyi "TAK JADI MAIN, TAK CUKUP ORANG". kami pun berasa hampa kerana time tuh dah sampai air hitam dah. dalam hati kami berdua berkata dengan kecewa tak dapat nak test kasut yang baru di beli petang tadi...wahaha!!~

dan pada pukul 1.53 pagi aku terima msg dari ym aku yang berbunyi:

nashrex: zam..
nashrex: prison break da kua lom
khaizam zainudin: pe
khaizam zainudin: tgh donload
nashrex: cun giler laaa ko
nashrex: esok aku bawak gula2 haks sebijik..
nashrex: sbgai hadiah..hahahaha

p/s: aku nak kelisa ko leh..?

1 comments:

Nashrex said...

kelisa xleh... haha