STATUS STUDENT DALAM KRITIKAL DAN HANTU

semalam aku menerima panggilan daripada salah seorang Human Resource Management dari syarikat yang aku pohon untuk LI

telepon 110i aku berbunyi "truttt.. trutt.."

aku:"ello..assalamualaikom."

HRM:"boleh saya bercakap ngan Encik Mohd Khaizam?"

aku:"ye sedang bercakap"

HRM:"saya ingin menyatakan bahawa kami telah menerima resume encik yang ingin membuat latihan industri di syarikat kami.

aku:"OH ye ker.."

HRM:"adakah encik bersetuju dengan tawaran kami?"

time nie aku terpikir dua kali sejenak dengan tawaran ini... adakah patut aku terima atau tidak dan selanjutnya aku buat keputusan terdesak...

aku:"ya..saya terima"

HRM:"kalau macam tuh saya akan hantar surat offer letter kepada fakulti tuan, terima kasih"

dan selepas tuh aku pun terpikir ..syarikat ape yang offer aku nie..?

aku:"ehh cik..cik..kejap...syarikat ni nama ape cik?"

HRM:" PROTASCO BERHAD"

aku:"POO... ape cik..?" dalam hati aku berkata-kata... jual potato.. kat TESCO?

HRM itu bercakap lagie :"PROTASCO BHD"

aku:"owhh" ...silap aku dengar

dalam pikiran aku... syarikat ni aku main bubuh jer.. mati aku kalau syarikat direct selling... kene jual POTATO CHIP aku kang...

aku pun letak.. dan terpikir aku skali lagie.. alamak... elaun brape aku dapat nie..? nyesal tak tanye...

aku surf2 kat internet... mak aik.. banyak lak anak syarikat die... rupa rupanya ia adalah syarikat HCM iaitu merupakan syarikat pembinaan jalan raya yang terkenal...

dan satu lagi kepentingan... ianya terletak di Kampung Pandan... dekat ngan umah aku.. senang sket..hehehehe... yang call aku pun suara macam ayu jer...kekeke



macam tangan aku tak..hehehee


hehehe.. dan satu lagi berita yang aku dapat tahu..

pagi tadi ade member aku sorang nie.. die tak dapat nak pegi kelas pagi tadi...
bile kawan aku kate kenapa..? kawan aku cakap yang die jumpe HANTU...

ya..HANTU...

tapi aku pelik.. hantu ape yang die jumpe...? walhal aku yang paling lambat tido.. ish ish ish.. hantu tuh minat nak berkenalan kot ngan member aku tuh...huhuhu... lagi pelik.. slalu org jumpe hantu nie die demam-demam... die ni plak lepas bangun sihat jer... alasan tak nak gi kelas kot... wallah ualam... hehehehe...



hanya gambar hiasan

2 comments:

Nashrex said...

sebuah entry sengal dr ko..
lama x bace ayat2 sengal ko..

KH4iZ4M said...

hari sudah hujan.. psm aku tak siap...